Çanakkale Gezilecek ve Kamp Kurulacak Yerler

Çanakkale kamp

En güzel 10 günlük Çanakkale rotası burada. Birbirinden güzel kamp alanları yazımızda. Kamp hakkında her bilgi sayfamızda.

Çanakkale’nin bir anda adının esmesiyle, hadi kamp yapmaya gidelim dediğimiz ve 10 gün kadar kamp yapıp bu kadar yeter mi diye düşünmemizle de dönmemiz bir olan bu harika ötesi 10 günlük kamp maceralarımı siz okurlarıma anlatmak istiyorum.

Kabaca Kamp Rotamız

• Atikhisar barajı – Kirazlı
  • Çanakkale merkez
  • Zargana kamp alanı / Kilitbahir
  • Yıldız Koy Arkedia kamp alanı / Gökçeada
  • Şen kamping / Gökçeada
  • Mola kamping / Güzelyalı

Atikhisar barajı ve Kirazlı

Her ne kadar Çanakkale’de ilk hedefimiz Atikhisar barajı olsa da otostopla oraya giderken, bizi arabasına alan abi Atikhisar barajı pek güvenilir değil, tek kalacaksınız orada onun yerine Kirazlı’ya gidin, hem yolumun üzerinde sizi götürürüm, dedi.

Otostop Çekme
Çanakkale’de Otostop

İlk başta yok dedik. Tek kalmak daha güvenilir abi felan dedik ama abi bizi kalbimizden vurdu. Kirazlı’da (Kaz Dağları için) eylem yapıldığı için belediye su ve yiyecek dağıtıyor. Bence gidin kalın dedi. Bizde gittik.

Fakat gitmemizle dönmemiz bir oldu (yine otostopla) çünkü orada kalan insanlar hiç eli yüzü düzgün insanlar değildi. Her yerde içki şişeleri, kıyafetler yırtık pırtık, saç sakal karışmış sanki evsizlerin toplanma yeri gibiydi. Ortada ne kamp alanı ne de başka bir şey vardı. Doğal olarak bizde korktuk ve kaçtık oradan.

Çanakkale merkez

Plansız, programsız gelince bu iş böyle olmayacak, hem zaten akşam da karanlığını bastırmış durumda bari bir pansiyonda kalalım, nerelerde kamp kurabiliriz bir araştıralım dedik.

Çanakkale Merkez

Efendim bu gördüğünüz saat kulesinin hemen sol tarafındaki sokakta AYKA PANSİYON var. 2 kişi kalmıştık 120 lira vermiştik gecesine. Kendileri aynı zamanda isteyenlere ev de ayarlayabileceklerini söylüyorlar. Sallama çayımız vardı sıcak su isteyince veriyorlardı ancak mutfak hizmeti için para istiyorlardı. Akşam geç saatte yerlestik, sabah erkenden ayrıldığımız için pansiyona aman aman bir puan vermek istemiyorum. İyiydi işte.

Aynalı Çarşıda hediyeliklerimizi aldık. Truva Atı’nda resimlerimizi çektik. İskele Balıkta sardalyamızı yedik ve ardından Çanakkale Deniz Müzesine giderek merkezde yapabileceklerimizi yaptık.

İskele balık ve Sardalye dükkanları Çanakkale’nin meşhur dükkanlarıymış, her gelen Sardalye yemeye geliyormuş. Öylesine gittik bizde ama yani öyle aman aman değildi 🙂

Bu müze tıpki Gelibolu Yarımadası gibi derin anlamlar taşıyan bir yer. Gelibolu Yarımadası’na arabasız gitmek zor olduğu için ve tekrar gitmek istemediğimiz için es geçtik ancak Deniz Müzesi’nin bir Türk gencinin mutlaka görmesi gereken yerler arasında olduğunu düşünüyorum.

Zargana kamp alanı / Kilitbahir

Zargana Kamp Alanı

Kilitbahir’de inerek 15 dakikada ulaşabileceğiniz Zargana Kamp alanı çok kötü bir denize sahip. Ayağınıza sürekli yosunlar değiyor, kendinizi tuhaf hissediyorsunuz. Ayağınıza keskin taşlar gelip kesebiliyor gibi. Biz gittiğimiz zamanda orada gençler yoktu, heralde denizinden dolayı mıdır nedir bilmem. Yazlıklarıymış gibi 2-3 aydır orda kalan aileler vardı.

İşte bize dolma, kahve, maden suyu veya Türk kahvesi gibi bir şeyler getirebiliyorlardı. Bence çok güzel bir şey bu 🙂

GTA’dan fırlamış gibi bir yerdi. Çok hoşuma gitmişti. Orada zaman geçirmek, orada kitap okumak, orada kendimle başbaşa kalıp kendimi sorgulamak.

Zargana Kamp Alanı

Kesinlikle kitap reklamı değil bu resim 😀 Ancak bir kaç günde bu kitabı bitirerek çok güzel notlar almıştım.

Fiyat konusunda da bence makul seviyedeydi. Gecesi tek çadıra 60 lira istiyorlardı ki bence buraya değerdi. Neyse yazımıza devam edelim.

Gökçeada

Feribot
Çanakkale Feribot

Türkiye’nin en batı noktasına doğru yani evet Gökçeada’ya doğru rotamızı hazırladık ve yolculuğumuz başladı.

Gökçeada’ya feribotla gidiliyor doğal olarak ama demek istediğim şey adaya her feribot geldiğinde 1 otobüs geliyor ve otobüse sığamazsanız orada bir taksi durağı var ki mecbur binmek zorunda kalıyorsunuz. Merkeze uzak çünkü iskele. Biz bu oyunu bozarız dedik 🙂 Yürümeye başladık. Birde taksiye para mı verecektik. Hadi Oradan!

Feribot
Çanakkale Feribot

Yolda bir servis gidiyordu. Öylesine el kaldırdım hani otostop felanda değil. Durdu ve nereye gideceğimizi sordu. Merkeze gitmek istiyoruz, dedik. Atlayın, dedi. Sonra farkettik ki asker aracıymış. Komutan bizim yürümemize müsade etmemiş. Zaten araba geçmiyor hiç, gelen arabalar feribottan olduğu için feribottan iner inmez yol boş oluyor. Asker aracına denk gelmemiz de gerçekten büyük şans oldu. Bindik Gökçeada hakkında konuştuk, bilgiler aldık, sorularımızı sorduk. Rotayı az çok planladık ve en son çok teşekkür edip indik.

Yıldız Koy Arkedia kamp alanı / Gökçeada

Yıldız Koy
Yıldız Koy Arkedia Kamp Alanı

Merkezden bir dolmuşa binip geldik ama hatırlamıyorum fiyatını ucuzdu. Kolay geldik.

Efendim Yıldız Koy Arkedia Kamp Alanı 2 dağımsı tepeciğin ortasına kurulmuş sahilin arkasında kalan bir işletme. İşletme diyorum çünkü burada ücretli kamp yapmak zorundasınız. Kaçak bir şekilde adanın hiçbir yerinde kamp yapamazsınız.

Yıldız Koy
Yıldız Koy Arkedia Kamp Alanı

Ücretli kamp alanıda bu şekil. Daracık bir alan yapmışlar herkes dip dibe. Mecburiyetten 1 gün kaldık ama ikinci güne dayanamadık. Ses var, gürültü var. Hele bir Yunan ekibi vardı. Çadırların hemen ilerisinde ki bir alana oturdular ve bağıra bağıra konuşup Yunanca şarkılar söylüyorlardı. Sonra adada kamp kurmak yasak diyorlar.

Neyse denizi nasıldı? Deniz yine daha iyiydi yumuşak bir suyu vardı. Saatlerce yüzmüştük 🙂 Kamp alanı hakkındaki tüm bilgiler burada.

Şen Kamping / Gökçeada

Şen Kamping

Sabah erken saatlerinde Şen Kamping’e gelerek çadırımızı kurup denizin keyfini sürelim dedik. Güzel dedik ama çadırımızı kuramadık. Baya baya kuramadık. Aşırı fazla rüzgar vardı. Bu rüzgarda zaten sporcular rüzgar sporları yapmaya gelirlermiş adaya. Bizimde çadırımız dayanmadı.

Yani bu başlığı ve bu resmi boşuna koymuş gibi olduk ama gitmek isteyenler bunu göz önüne alarak gitsin. Gündüz ne kadar sıcak olursa olsun, gece çok fazla rüzgarlı, soğuk oluyor. Uyku tulumunuzu alıp gidin.

Mola Kamping / Güzelyalı

Son rota Güzelyalı. Güzel yer şimdi. Boğazda yalılar, katlar, atlar vs vs. Bizde kamp alanına gidelim dedik 😀 (Mola Kamping Google Sayfası)

Mola Kamping

Kamp alanını çok fazla ışıklandırmışlar, rahatsız edici. Ancak kamp alanı çok düzgündü. Çok şaşırmıştım. Herkesin yeri çok önceden belliydi. Sezon bitiminde gitmemize rağmen, tek tük çadır olmasına rağmen herkesin yeri belliydi. Biz bilerek denize yakın, insanlardan uzak bir yerler tercih edelim dedik.

Güneşin Batışı

Manzaramız güzeldi. Denizin kenarıydı ve kitap okuyabileceğim huzurlu bir yerdi. Sezon sonu olduğu için sessizdi. Şarkılarımı dinlerken uzaklara dalabileceğim harika bir ortam vardı. Mutlu, huzurlu bir yerdi.

Bunun yanında kamp alanının sahipleri çok yardımsever, iyi niyetli insanlardı. Çadırımıza kadar üçlü priz bile çekip bizi otelde kalıyormuş gibi hissettirdiler. 2 gün kaldık ki burada 2 günü de birbirinden güzeldi.

Ancak önemli bir not: Deniz aşırı kötü, her tarafta yosunlar var. Yosunlar yetmiyormuş gibi deniz anaları var. Ayağına gelip duruyor. Kamp Alanının yöneticilerine bu durumu izah ettik. “Haklı olarak ben ne yapabilirim ki, yani biz elimizden geldiğince burayı sizler için çok güzel bir yer haline getirmek istiyoruz ama denizin kontrolü bizim gücümüzün dışında. Sonra gelenler hep düşük oy veriyor. İnsanlar gelmekten vazgeçiyor”, dedi. Bence haklıydı yani.

Yolculuk Bitti

Çanakkale'de ücretsiz kamp yapmak
Çanakkale

10 gün artık bitti. Cebimizde ki 3 kuruş parada bitti. 10 gün o kadar heyecan dolu geçti ama aklımız hala gidemediklerimiz de kaldı. Mesela Gelibolu Tarihi Yarımadası’nda gezemedik hiç sadece Zargana’da kamp attık o kadar. Direk Gökçeada’ya geçtik.

Birde Assos tarafları var ki oradan Balıkesir’e uzayan bir yolculuk yapmak isterdik belki ama artık başka sefere dedik.

Çanakkale Kampının Son Halleri

Yolculuk bitti bende bittim. Ahahahah 😀

Son Söz

Çadır içinde kitap okumak.
Kampta Kitap Okuma

Çadırın içinde dahi kitap okumalarım da ve

Hayvanlarla iç içe kalmamızda gerekse onlarla birlikte yemeklerimizi paylaşıp onlarla beraber uyumamızla

Hatta olabilen en ucuz yemeklerle günü idame ettirmemizle 10 günlük tatil bitmiş oldu. Gittiğim yerleri bir bir anlatmaya çalıştım. Umarım faydalı olmuştur.

Bir sonraki yolculuğumuzda görüşmek üzere. Kamp yazılarımı takip etmek için tıklayınız.

E-bültene Abone Ol Merak etmeyin. Spam yapmayacağız.

Yazar

Gezen, okuyan ve sıradanlıktan kurtulmak isteyen bir öğrenci